[Logic // Tutoriale] Cum creezi o harta
Pagina 1 din 1
[Logic // Tutoriale] Cum creezi o harta
Hammer este un program cu ajutorul caruia POTI crea harti de
counter-strike. suna promitator dar mai intai trebuie sa invatam acest
program .
Mai intai avem nevoie de:
1) hammer valve editor ( link si link 2)
2) cs_expert-tom ( link )
acum ca avem programele, instalati hammer valve editor iar
cs_expert-tom il dezarhivati. Fisierul cs_expert-tom793b.fgd impreuna
cu folderul sprites , vor fi copiate direct in C:\program files\hammer
( am dat exemplu .. copiati-le in folderul unde ati instalat hammer-ul)
Va rog inainte de toate , sa configurati hammer astfel
Acum, dupa aceasta configurare, sa va prezint pe scurt elementele din �tool Box� de la hammer :
ScreenShot
Acum sa incepem crearea hartilor.
Dati FILE -> new
Mai inati dati un click pe �brush tool� dupa care desenati un patrat , de preferinta in casuta TOP (x/y). va arata cam asa:
ScreenShot
Aceasta este baza.
Acum sa �desenam� peretii si tavanul.:
ScreenShot
Dupa ce am sesenat peretii, vom desena �tavanul� (cerul)
ScreenShot
Acum inchidem harta , aplicand un perete NOU , pentru a forma �un cub�
ScreenShot
Cu ajutorul uneltei �camera�, intram in acel cub si incepem sa modelam harta. adica sa ii aplicam texturi :
ScreenShot
Arata oribil, nu? Haide sa facem sa NU mai arate asa. mai intai cu
�selection tool� facem click pe unul din pereti, dupa care apasam
SHIFT+A pentru a aplica texturi. Facem click pe browse si alegem de
acolo textura. EU am ales podeaua.asa ca voi cauta �floor�
ScreenShot
Acum dam dublu-click pe textura aleasa si apoi APPLY.si iata rezultatul:
ScreenShot
Dupa aceasta opretaie, facem acelasi lucru si la pereti, dupa care trecem la �cer�
Pentru a avea cer cu nori , vom aplica la �tavan� (peretele de sus), textura � sky �. si va arata cam asa:
ScreenShot
Acum vom aplica �entitati�
Incepem cu oamenii, dupa care vom aplica becuri si armura:
Selectam unealta �ENTITY� si merge �top(x\y) si da-m un click, urmat de
enter. Dar sa avem grija si in partea SIDE sa fie deasupra podelei cu
putin.:
Ar trebui sa arate cam asa, daca ati facut setarile de la inceput la
fel ca si mine:
ScreenShot
Acum mai creem o entitate in coltul opus, dupa care, cu selection tool
facem click pe cel de al2-lea om si apasam ALT+ENTER si selectam
info_player_deathmatch , pentru a il transforma in terrorist
ScreenShot
Acum ca avem oameni, aplicam si niste becuri pentru a avea lumina. cum
facem? Foarte simplu:
Cu unealta entity creem entitati, dupa care apasand ALT+ENTER le vom
selecta clasa: �light�
Aplicam cateva becuri, in functie de dimensiuni.. acestea trebuiesc sa
fie asezate la semiinaltime : undeva la 3 sferturi din distanta dintre
podea si cer :
ScreenShot
Acum
aplicam si armura, dupa care terminam �prima noastra harta�
Armura la fel se aplica, cu entity tool, insa aceasta trebuie plasata
undeva FOARTE APROAPE DE PODEA, DEASUPRA PUTIN si la clasa (dupa ce
apasam ALT+ENTER) selectam armoury_entity. :
la count = numarul de gloante
la item = arma dorita (numele)
Arata cam asa harta noastra pana acuma :
ScreenShot
Pentru a putea juca pe harta , adica sa o transformam in .bsp, dati file -> RUN
Acum selectati TOTUL normal si dati OK
ScreenShot
Cand va apare asa , inseamna ca este gata compilarea :
ScreenShot
Acum copiati harta din folderul cum numele TERMINATE ( in configurarea mea) in cstrike/maps si porniti jocul.
Cam atat. astept intrebari la acest tutorial.
counter-strike. suna promitator dar mai intai trebuie sa invatam acest
program .
Mai intai avem nevoie de:
1) hammer valve editor ( link si link 2)
2) cs_expert-tom ( link )
acum ca avem programele, instalati hammer valve editor iar
cs_expert-tom il dezarhivati. Fisierul cs_expert-tom793b.fgd impreuna
cu folderul sprites , vor fi copiate direct in C:\program files\hammer
( am dat exemplu .. copiati-le in folderul unde ati instalat hammer-ul)
Va rog inainte de toate , sa configurati hammer astfel
Acum, dupa aceasta configurare, sa va prezint pe scurt elementele din �tool Box� de la hammer :
ScreenShot
- Selection tool (unealta de selectare) : Cu ajutorul acestei
�unelte� poti selecta "brushes" si "enitiys" prezente pe harta. Un
obiect selectat apare cu culoarea rosie - Zoom tool ( unealta de marire) : Cu ajutorul aceste unelte poti
mari/miscora imaginea. puteti face acelasi lucru �invartind de scrolul
mouse-ului� - Camera tool : cu ajutorul acestei unelte, putem privi de jur imprejur sin e putem �deplasa� pe harta in constructie
- Entity tool : cu ajutorul acestei unele puteti crea entitati
[(jucatori (terro/counter), light(becuri pentru a avea lumina pe harta
.. ) armoury entity (grenade, arme) ]. - Brush tool : Cu aceasta imagini practic construiesti harta . cu
aceasta unealta poti construe : podea, pereti, tavan, cer, cutii,
poduri, scari) - Texture app. Tool ; cu aceasta unealta aplicam texturi obiectelor
- Sa nu fie confundata cu "Texture App". Aceasta va aplica texturile obiectului selecatat curent.
- Apply DECALS tools. Cu ajutorul acestei unelte aplici �texturi� pe
un obiect deja existent , fara a crea unu. Spre exemplu pe un perete
puteti aplica texturi de geam - Clipping tool. Cu aceasta unealta impartiti, taiati bucati din pereti. este greu de utilizat - dar cam asta face
- NU este importanta
- Idem
Acum sa incepem crearea hartilor.
Dati FILE -> new
Mai inati dati un click pe �brush tool� dupa care desenati un patrat , de preferinta in casuta TOP (x/y). va arata cam asa:
ScreenShot
Aceasta este baza.
Acum sa �desenam� peretii si tavanul.:
ScreenShot
Dupa ce am sesenat peretii, vom desena �tavanul� (cerul)
ScreenShot
Acum inchidem harta , aplicand un perete NOU , pentru a forma �un cub�
ScreenShot
Cu ajutorul uneltei �camera�, intram in acel cub si incepem sa modelam harta. adica sa ii aplicam texturi :
ScreenShot
Arata oribil, nu? Haide sa facem sa NU mai arate asa. mai intai cu
�selection tool� facem click pe unul din pereti, dupa care apasam
SHIFT+A pentru a aplica texturi. Facem click pe browse si alegem de
acolo textura. EU am ales podeaua.asa ca voi cauta �floor�
ScreenShot
Acum dam dublu-click pe textura aleasa si apoi APPLY.si iata rezultatul:
ScreenShot
Dupa aceasta opretaie, facem acelasi lucru si la pereti, dupa care trecem la �cer�
Pentru a avea cer cu nori , vom aplica la �tavan� (peretele de sus), textura � sky �. si va arata cam asa:
ScreenShot
Acum vom aplica �entitati�
Incepem cu oamenii, dupa care vom aplica becuri si armura:
Selectam unealta �ENTITY� si merge �top(x\y) si da-m un click, urmat de
enter. Dar sa avem grija si in partea SIDE sa fie deasupra podelei cu
putin.:
Ar trebui sa arate cam asa, daca ati facut setarile de la inceput la
fel ca si mine:
ScreenShot
Acum mai creem o entitate in coltul opus, dupa care, cu selection tool
facem click pe cel de al2-lea om si apasam ALT+ENTER si selectam
info_player_deathmatch , pentru a il transforma in terrorist
ScreenShot
Acum ca avem oameni, aplicam si niste becuri pentru a avea lumina. cum
facem? Foarte simplu:
Cu unealta entity creem entitati, dupa care apasand ALT+ENTER le vom
selecta clasa: �light�
Aplicam cateva becuri, in functie de dimensiuni.. acestea trebuiesc sa
fie asezate la semiinaltime : undeva la 3 sferturi din distanta dintre
podea si cer :
ScreenShot
Acum
aplicam si armura, dupa care terminam �prima noastra harta�
Armura la fel se aplica, cu entity tool, insa aceasta trebuie plasata
undeva FOARTE APROAPE DE PODEA, DEASUPRA PUTIN si la clasa (dupa ce
apasam ALT+ENTER) selectam armoury_entity. :
la count = numarul de gloante
la item = arma dorita (numele)
Arata cam asa harta noastra pana acuma :
ScreenShot
Pentru a putea juca pe harta , adica sa o transformam in .bsp, dati file -> RUN
Acum selectati TOTUL normal si dati OK
ScreenShot
Cand va apare asa , inseamna ca este gata compilarea :
ScreenShot
Acum copiati harta din folderul cum numele TERMINATE ( in configurarea mea) in cstrike/maps si porniti jocul.
Cam atat. astept intrebari la acest tutorial.
Subiecte similare
» [GFX // Tutoriale] Cum uploadam un fisier ?
» [Logic // Concurs] banner!!!
» [Logic] Regulament Creatii!!!
» [Logic // Tutorial] Noobs
» ~Logic-Degradari~
» [Logic // Concurs] banner!!!
» [Logic] Regulament Creatii!!!
» [Logic // Tutorial] Noobs
» ~Logic-Degradari~
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Dum Ian 31, 2010 7:17 pm Scris de MaRiuS
» cerere adimin
Vin Ian 29, 2010 1:00 am Scris de DuRaCeLL
» cerere admin
Vin Ian 29, 2010 12:00 am Scris de Hart break kid
» Clan ...........
Joi Ian 28, 2010 11:57 pm Scris de Hart break kid
» Ban List DuRaCeLL
Lun Ian 25, 2010 9:16 pm Scris de DuRaCeLL
» TuToRiaL + Download
Lun Ian 25, 2010 7:34 pm Scris de DuRaCeLL
» IMPORTANT:Cititi!!
Lun Ian 25, 2010 7:19 pm Scris de DuRaCeLL
» Pentru toti adminii
Dum Ian 24, 2010 12:09 am Scris de Admin
» gerrard gerrard
Vin Ian 22, 2010 9:15 pm Scris de L33T